Jobbar bara tidseffektivt
0kommentarer
Sitter just nu hemma hos första kunden och chillar i soffan medan han valt att sova lite längre.
"Stämplar in mig och låter tiden ticka så väcker jag honom om 30-40minuter".
Så brukar min morgonrutin se ut när jag har just det schemat jag har idag och startar med den här kunden. Det gäller att hitta de små knepen när man inte får betalt för hela arbetsdagen trots att jag är i tjänst hela tiden. Skulle någon kund ramla och slå sig och larma, måste jag finnas där och kunna rycka in om det behövs, om så skulle hända (som jag självklart hoppas inte ska hända) får jag betalt för kanske 5-10minuter - den tid det tar att lyfta upp personen, sedan är ju arbetet slutfört. Jobbar jag ett 9- timmarspass kanske jag får betalt för 6timmar, om jag har tur! Tiden det tar att ta sig runt till alla kunder får vi alltså inte betalt för utan endast tiden vi är hemma och omstämplad hos någon... därför gäller det att hitta alla knep som finns för att maximera jobbtimmarna. 😈 känner inte något dåligt samvete, jag får ändå ut färre timmar än jag arbetar så om företaget spelar med fula kort måste ju medarbetarna få göra detsamma. Är ju trots allt vi som gör det hårda arbetet ute på fältet medan företaget drar in storchash! Därav bilden här nedan. Känner mig ganska clever jämfört med mina arbetskollegor som ständigt hittar lösningar för att vinna tid hos kunderna. Jag känner dock att det inte borde dröja länge till innan de inser sina "fel" de gör... det kan väl ändå inte bara vara jag som tänker på ett smart sätt.?

Kommentera